Роль батьків у адаптації

учнів до навчання в п’ятому класі.

Якщо дитину підтримувати , то

вона вчиться впевненості в собі .

Д. Рантьє

Період переходу учнів з молодшої ланки навчання до середньої завжди буває складним і важким. Адаптаційний період складний, як правило, пов'язаний з певними ускладненнями як для дитини, так і для батьків, що не завжди позитивно позначається на оцінках дитини.

Батьки повинні пам’ятати, що будь які перехідні періоди в дітей висувають специфічні проблеми , що потребують особливої батьківської уваги. Рівень розвитку дітей у цьому віці не однаковий, це закономірно у зв’язку з цим у дітей можуть з’являтися різні труднощі.

Насамперед відбуваються зміни у психіці дитини.

Батьки повинні бути готові до того, якщо не допомогти дитині в цей період, то може відбутися зниження інтересу до навчання, або розчарування через невдачі у виконанні певних видів навчальних робіт.

Тому тут велика роль належить батькам, які мають допомогти сформувати певні мотиви навчання наприклад:

«Для життя вчимося, а не для школи» ,

«Яким я стану – залежить тільки від мене» .

Формувати ці мотиви, цінності повинні значущі для дитини особи

( мама, тато, бабуся, дідусь) показуючи власний приклад.

У дітей цього віку спілкування та стосунки з друзями стають надзвичайно важливими.

Анкетування батьків.

З метою вивчення процесу адаптації з учнями проведені діагностичні методики: «Мій клас», «Комплексна анкета», Методика вивчення мотивації до навчання, «Чи задоволені ви?».

Як висновок можна сказати що учні п’ятого класу в основному позитивно ставляться до школи, це свідчить про навчальну мотивацію, між учнями та класним керівником створилися дружні відносини, .

Найбільше подобаються учням такі предмети: фізкультура, малювання, іноземна мова, математика, українська мова.

Тест для батьків.

Зобразимо стосунки батьків з дитиною за допомогою двох кружечків: «Я» (батько мати) і «Вона» (дитина). Кружечки можуть бути розмі­щенні

- далеко один від одного (1),

- дотикатись (2),

- перекриватись (3) і (4),

- повністю суміща­тись (5)

- входити один в інший (6).

Це наочно демонструє рівень психологічної сумісності, потреби людей одне в одному.

Інструкція: виберіть з наведе­них моделей ту, яка відповідає ва­шим реальним стосункам з дитиною. (Демонструються моделі.)

(Додаток № 1)

Моделі стосунків з дітьми:

1. Ви з дитиною незалежні один від одного і не близькі. Це насторожує, варто замислитись над пошуками шляхів зближення.

2. Ви незалежні, не дуже близькі, але контактуєте, маєте щось спільне. Це вже краще.

3. Разом ви як особистості дуже близькі, але разом з тим і незалежні.

4. Ви ближчі, ніж у моделі 3. Це гарні стосунки.

5. Ви близькі як одне ціле «ми». Це дуже гарні стосунки.

6. Одна особистість повністю поглинута іншою особистістю. Для виявлення свого «Я» дитині не залишається місця. Це си­туація тиску.

Психологічна підтримка дитини .

Психологічна підтримка дитини — процес, при якому дорослий повинен :

• концентруватися на позитивних сто­ронах і перевагах дитини для зміцнення її самооцінки;

• допомагати дитині повірити в себе і свої сили;

• розказувати, як уникати помилок, підтри­мувати при невдачах.

Тому, дорогі батьки ви повинні запевнити дитину в тому, що ви завжди поруч, завжди підтримаєте, допоможете.

На згадку про нашу зустріч я хочу роздати вам пам’ятки.

Пам’ятки для батьків.

Робота з дітьми – інвалідами

Робота з учнями, які схильні до правопорушень

Гурток

«Етика і психологія сімейного життя»

Насильство.

Діти трудових мігрантів
Кiлькiсть переглядiв: 295

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.